Palma (y un poco más)

Mamma och Elliot åkte hem i fredags och ssta natten spenderade vi i Palma eftersom deras flyg gick tidigt. Mamma fick snilleblixten att vi inte skulle boka hotell innan vi åkte dit utan bara gå in någonstans. Det slutade med att vi gick flera kilometer med en svintung resväska och hamnade på ett hotell som egentligen var mycket dyrare än vi tänkt oss men det fick bli det eftersom det inte verkade finnas rum någon annanstans. Fint var det iallafall och det fanns HD-TV med surroundljud och till och med ljud i badrummet! Så när mamma och Elliot åkt hem stannade jag på hotellet i två timmar och badade och kolade på film.

Lite bilder från hotellet och Palma~

Tåget från Sóller till Palma

Katedralen i Palma! Tyvärr var den stängd när vi var där så det blev inget besök :(

Hotellrummet på Puro Hotel! När vi kom dit fattade vi inte vart badrummet var men hela träkonstverket på väggen visade sig vara badrumsdörren!

I måndags åkte jag och Tuva till Palma igen för att köpa balklänning. Hon köpte ingen men det gjorde jag och var jättenöjd! Den var svindyr, så det måste jag vara haha. Vi hittade även en thairestaurang med pad thai! Det är Tuvas favoritmat och jag älskar thaimat sa det njöt vi riktigt av!

Här är den! Nu behöver jag bars skor sen är jag redo för studenten! Dock inte taggad alls... Är helt ärligt mer taffad inför Gnestadagen än studenten, haha.

Igår låg jag och Tuva på stranden för första gången och solade tills hon började jobba! Efter det tog jag en promenad i bergen där jag såg hamnen fran ett nytt perspektiv, det var så fint! Vägen var ganska jobbig dock, det var massor av stora stenar på hela vägen... Mitt i skogen stod dessutom en man och pressade apelsinjuice som han sålde så då köpte jag mig ett glas. Tillbaka vid hamnen köpte jag kulglass (man vill ju inte råka bränna nagra kalorier!), cocos och halloncheesecake! yummmm

Efter att ha ätit middag med Tuva tog jag en sangría och satt och läste lite. Känner att jag maste vänja mig vid vinsmak och sangría smakar inte så farligt. Jag är en riktig mes när det kommer till alkohol och tycker allt smakar för starkt, det enda vin jag någonsin tyckt var gott var tvåprocentigt hallonvin, haha.

Nåväl... Nu har jag inget mer att skriva om! Ska fixa till och lägga in bilder i alla inlägg när jag har tid. Hade tänkt göra det igår men jag städade hela kvällen eftersom jag var tvungen att städa efter inneboende som vägrade :)